operace dunaj smAutor, bývalý pracovník Vojenského historického ústavu v Praze, popisuje podrobně, jak se rodil zákrok proti Pražskému jaru v roce 1968, a hlavně, jak se uskutečnil. Odhaluje chování jeho hlavních představitelů zejména po jejich únosu do Moskvy a v Moskvě, statečnost jedněch, a zradu druhých, kde bychom ji nejméně čekali. Znovu jsme svědky obdobné proměny hrdinů, jako byl francouzský maršál Pétain za 1. světové války, na kolaboranta za války druhé. Něco takového se událo i v Moskvě. Jiní zůstali věrní, i když jim hrozila ztráta života. Autor si nevymýšlí, ale předkládá nepopiratelná fakta. Čtenář se tak dozví, jak vše opravdu bylo.

„Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče.“
~
Jan Ámos Komenský

hus

Právě v tomto roce (2015) si připomínáme 600 let od upálení českého univerzitního mistra, rektora pražské univerzity a kněze tehdejší mocenskou organizací katolické církve. Ve skutečnosti si připomínáme dvě vraždy, neboť o několik měsíců později tentýž koncil prohlásil za kacíře a upálil Husova souputníka, tehdy věhlasného evropského učence Jeronýma Pražského, který byl dříve nucen před pronásledováním inkvizicí opustit univerzity v Sorboně a Heidelbergu.

pavezaStátní symboly odrážejí vnitřní povahu – logos, tedy charakter státu a jeho národa. Alespoň si myslím, že by to tak mělo být. Ve státním znaku předchozího státu ČSSR byl odkaz husitství symbolizován pavézou jako základem, na kterém byl český lev a komunistická hvězda. Později byla pochopitelně odstraněna hvězda, ale i pavéza. Zřejmě proto, že husitská tématika byla jednostranně ideologicky využita minulým režimem. Dodejme, že tím samo husitství a jeho nadčasový celoevropský, ba svým způsobem celosvětový duchovně-ideový význam a smysl není dotčen. To se musíme naučit rozlišovat. [...]

Jan Hus souzen na snemu Kostnickem r. 1415Pro skutečné křesťany a věřící, kteří nekonzumují názory církví, stejně jako pro vlastence a všechny skutečné Čechy, je význam Mistra Jana Husa mnohem hlubší a jasnější. Mistr Jan Hus obracel pozornost k PRAVDĚ jako cestě k Bohu. Tu hledal především u Ježíše a v evangeliích. Dospěl k ideálu Pravdy, který pak stavěl nade vše. Ideálem poznané pravdy, která spojuje člověka s Bohem a která stojí vysoko nad církví i nad Biblí, předběhl Mistr Jan Hus ostatní náboženské myslitele Evropy o několik století a současně zůstal nepochopen všemi jeho kritiky i do dnešních dnů.

Milada Horakova27. června 1950 v 5:35 ráno byla popravena oběšením na dvoře pankrácké věznice jako poslední ze všech čtyř odsouzených k smrti JUDr. Milada Horáková. Ostatky byly zpopelněny a dosud se nenalezly.

Proces s Miladou Horákovou a s jejími dvanácti kolegy probíhal od 31. května do 8. června 1950 a byl zinscenován jako veřejný „politický proces“ po vzoru sovětských velkých čistek ve 30. letech na přímý příkaz Klementa Gottwalda. [...]

Additional information